Vanaf nu zijn de online diensten van de meeste huisartsen in Zeist ook via een app beschikbaar: de Zorg4Zeist app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de app in de App Store (iOS) of Google Play.
Heeft u vragen over de app? Gebruik hiervoor de feedbackfunctie in de Zorg4Zeist-app of neem contact op met de Helpdesk van Pharmeon via helpdesk@pharmeon.nl.
U heeft toegang tot de volgende functies:
De Zorg4Zeist app is recent in gebruik genomen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen. Deel uw feedback met ons via zeist@uwzorg4.nl.
Wilt u meer informatie over de app of heeft u vragen? Neem dan contact op via het eist ook via een app beschikbaar: de Zorg4Zeist app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de app in de App Store (iOS) of Google Play.
Bent u al bekend in de website van uw huisarts? U kunt met dezelfde gegevens gebruik maken van de Zorg4Zeist app.
Download de Zorg4Zeist app via de App Store (iOS) of Google Play (Android) en volg de instructies in uw scherm. Wilt u de app van uw regio gebruiken? Zoek deze lokale variant van de Uw Zorg online app in de App Store of Google Play store.
U kunt met meerdere personen gebruik maken van dezelfde app. Voeg hiervoor een extra account toe aan de app:
Pharmeon biedt u de app als eindgebruiker kosteloos aan. Uw praktijk betaalt ons een vergoeding om haar services voor u online beschikbaar te maken. Onderdeel hiervan zijn de services die u in de Zorg4Zeist app vindt. De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) en Google Play (Android).
Een account biedt inzage in persoonlijke medische gegevens bij de praktijk. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig. Voor elk account is een eigen e-mail adres nodig. U dient voor familieleden een eigen e-mailadres aan te maken als ze dit niet hebben.
U kunt een extra account van bijvoorbeeld uw kind toevoegen in de app naast uw eigen account. Kies bij de accountinstellingen voor ‘Account toevoegen’ en volg de instructies.
Soms lukt het niet om in de app te komen.
Ervaart u problemen? Probeer dan de volgende stappen:
Let op: heeft u een Aindroid apparaat? Dan moet u ook de appdata verwijderen.
Als u voor de eerste keer inlogt in de app met uw e-mailadres en wachtwoord, dan vraagt de app u een beveiligingscode in te voeren.
U krijgt deze code éénmalig op uw e-mailadres of telefoon.
De beveiligings- of sessiecode biedt extra bescherming voor uw persoonlijke gegevens. Doordat deze niet via de app, maar via een andere route bij u binnenkomt, weten we zeker dat u echt zelf toegang vraagt tot uw gegevens. In aanvulling op uw gebruikersnaam en wachtwoord biedt de beveiligingscode dus extra bescherming. Door de gevoeligheid van de medische gegevens die via uw account zichtbaar zijn is deze beveiliging van uw account noodzakelijk.
LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de beveiligingscode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.
Zoek uw praktijk op:
Wanneer u zich registreert in de app of op het portaal van uw praktijk, dan krijgt de praktijk een verzoek om uw account te koppelen aan uw medische gegevens in hun informatiesysteem. Na een identiteitscontrole kunnen zij de koppeling voor u activeren. Hierna krijgt u bijvoorbeeld toegang uw medicatieoverzicht, de agenda en/of de berichtenservice. Duurt deze koppeling te lang? Neem dan contact op uw met praktijk.
Onderin het inlogscherm ziet u de vraag “Gebruikersnaam en wachtwoord vergeten?”. Druk daar op de knop “Ga naar de website van de praktijk“. U komt nu op het inlogscherm op de mobiele website van uw praktijk. Druk onder het inlogscherm op “Wachtwoord vergeten?” Vul uw e-mailadres in en druk op “Doorgaan” om een via de mail een link te krijgen waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunnen instellen. Stel na het opnieuw invoeren van uw wachtwoord het account in de app in. Staat de knop er niet bij in het overzicht, ga dan naar de (portaal)website van uw praktijk om het wachtwoord te herstellen.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten? Ik heb geen mail ontvangen om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen.
Doorloop onderstaande stappen om naar aanleiding van een verhuizing uw accountgegevens aan te passen.
Wanneer u een nieuw mailadres voor uw account wil instellen, doorloop dan de volgende stappen:
De Zorg4Zeist app van uw huisartspraktijk verzorgt de medicatie aanvraag tussen u en uw huisartspraktijk. Vervolgens wordt in de huisartspraktijk uw medicatie aanvraag beoordeeld en doorgezet naar de apotheek. De apotheek zet de medicatie voor u klaar waarna u het kunt ophalen (of de apotheek bezorgt eventueel). Vaak duurt het 2 werkdagen voordat u de medicatie op kunt halen, echter kan dit verschillen per apotheek. Om er zeker van te zijn dat de medicatie klaar staat, kunt u eventueel contact opnemen met uw apotheek.
Medicatie verwijderen uit uw medicatieoverzicht is helaas niet mogelijk. Het overzicht wordt rechtstreeks via een beveiligde omgeving uit het systeem van uw praktijk gehaald en kan zodoende alleen door uw praktijk worden aangepast. Neem indien noodzakelijk contact op met uw praktijk.
Verwijder medicatie uit de bestellijst door het medicament naar links te “vegen” en te klikken op het prullenbakje.
Nadat u met succes een bestelling heeft gedaan, krijgt u in uw scherm een bevestiging dat uw aanvraag is verzonden en in behandeling is bij uw huisarts. Wanneer u deze melding krijgt is uw bestelling succesvol verstuurd. Heeft u vragen over de status van uw bestelling? Neem dan contact op met uw huisartsenpraktijk.
Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app uw medicatie te herhalen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.
Wat betreft uw medicatie kunnen wij helaas niets betekenen. De medicatie komt via een rechtstreekse beveiligde verbinding uit het informatiesysteem van uw arts. Als er iets niet klopt of als u bijvoorbeeld medicatie voorgeschreven heeft gekregen van een specialist, neem dan contact op met uw praktijk. Als zij het aanpassen in het systeem wordt dat ook in de app anders weergegeven.
Wanneer het in de app niet mogelijk is om een bijlage mee te sturen, dan wordt dit helaas nog niet ondersteund bij uw huisartsenpraktijk. Wij streven ernaar om deze functie binnen redelijke termijn voor alle app gebruikers mogelijk te maken. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met uw praktijk.
Wanneer u uw arts niet kunt selecteren dan heeft uw praktijk uw arts mogelijk niet beschikbaar voor u gesteld in de app. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare artsen voor u te controleren.
Een consult wordt automatisch afgesloten nadat de arts heeft gereageerd, dit heeft met de administratie van de praktijk te maken. Wanneer u een vervolg vraag wilt stellen kunt u dit het beste doen via een nieuw consult.
Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app berichten te versturen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.
Het kan zijn dat het voor de praktijk niet mogelijk is om per 24 uur (of andere tijdseenheid) meer dan één consult toe te staan. Dit verschilt per praktijk. Neem bij vragen of opmerkingen contact op met uw praktijk.
De agenda’s die u in de app kunt selecteren worden door uw praktijk voor u beschikbaar gemaakt. Mist u een zorgverlener? Neem dan contact op met uw praktijk.
Het kan voorkomen dat bepaalde perioden niet beschikbaar zijn gesteld voor de app door uw praktijk. Neem contact op met uw praktijk om dit te laten controleren.
Bij sommige praktijken is het niet mogelijk om uw afspraak te annuleren of is het bijvoorbeeld vanaf 24 uur van te voren niet meer mogelijk. Mist u de knop om een afspraak te annuleren en heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met uw praktijk.
Uw afsprakenoverzicht wordt via een beveiligde verbinding opgehaald uit het systeem van uw praktijk. Wanneer u afspraken mist in het overzicht, neem dan contact op met uw praktijk om het voor u te laten controleren.
Mogelijk biedt uw praktijk geen mogelijkheid om afspraken in te plannen via de app. Informeer bij uw praktijk voor de mogelijkheden.
Wanneer u de melding krijgt dat er geen beschikbare agenda’s zijn, dan heeft uw praktijk de agenda’s niet voor u beschikbaar gesteld. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare agenda’s voor u te controleren.
Geef uw melding door via de feedback functie in de Zorg4Zeist app. U vindt de feedback functie in het menu van de app. Staat er geen feedback optie in de app? Mogelijk moet u de app dan eerst updaten naar de nieuwste versie.