Zorg4Zeist app

Team zorgprofessionals

Vanaf nu zijn de online diensten van de meeste huisartsen in Zeist ook via een app beschikbaar: de Zorg4Zeist app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de app in de App Store (iOS) of Google Play

Heeft u vragen over de app? Gebruik hiervoor de feedbackfunctie in de Zorg4Zeist-app of neem contact op met de Helpdesk van Pharmeon via helpdesk@pharmeon.nl.


Over de app

U heeft toegang tot de volgende functies:

  • Online afspraken maken
  • Uw medicatie overzicht inzien
  • Herhaalrecepten bestellen
  • Vragen stellen door middel van eConsult
  • Contactgegevens van uw praktijk inzien

Met de Zorg4Zeist app heeft u inzage in uw actuele medicatiegegevens zoals bekend bij uw huisarts. Ook kunt u direct herhaalrecepten uit uw medicatielijst aanvragen.
Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een eConsult en ontvang bericht zodra uw consult beantwoord is. Let op! eConsult is niet bedoeld voor urgente zaken of levensbedreigende situaties. Indien u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan altijd telefonisch contact met de huisarts op.
Bekijk via de agenda de lege plekken in de agenda van uw arts en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt. U kunt tevens de reden van uw afspraak vermelden.


De Zorg4Zeist app is recent in gebruik genomen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen. Deel uw feedback met ons via zeist@uwzorg4.nl.

Wilt u meer informatie over de app of heeft u vragen? Neem dan contact op via het eist ook via een app beschikbaar: de Zorg4Zeist app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de app in de App Store (iOS) of Google Play.


App installatie

Bent u al bekend in de website van uw huisarts? U kunt met dezelfde gegevens gebruik maken van de Zorg4Zeist app.

  1. Download de Zorg4Zeist app op uw telefoon.
  2. Open de app.
  3. Lees de welkomsttekst goed door en druk op Selecteer uw praktijk.
  4. Zoek uw praktijk via de zoekbalk bovenin uw scherm op naam, adres of plaats en druk op uw praktijk. Kunt u uw praktijk niet vinden? Kijk bij Wat kan ik doen als ik mijn praktijk niet kan vinden in de lijst?
  5. Druk op Toestel koppelen om toegang te krijgen tot uw gegevens vanuit uw praktijk.
  6. U heeft al een account op het website portaal van uw praktijk. U kunt drukken op Aanmelden.
  7. Vul het e-mailadres in dat aan uw bestaande account is gekoppeld en voor uw wachtwoord in. Druk vervolgens op Aanmelden.
  8. U ontvangt nu éénmalig een beveiligingscode op uw mailadres of telefoon. Vul deze beveiligingscode bij uw app in en druk op Inloggen.
  9. Bedenk een toegangscode van vijf cijfers en vul deze in, plus een tweede keer ter bevestiging. U heeft nu uw account ingesteld en komt op het hoofdscherm van de app.


  1. Download deZorg4Zeist app op uw telefoon.
  2. Open de app.
  3. Lees de welkomsttekst goed door en druk op Selecteer uw praktijk.
  4. Zoek uw praktijk via de zoekbalk bovenin uw scherm op naam, adres of plaats en druk op uw praktijk. Kunt u uw praktijk niet vinden? Kijk bij de vraag “Wat kan ik doen als ik mijn praktijk niet kan vinden in de lijst?”
  5. Druk op Registreren om een account aan te maken.
  6. Vul in het registratieformulier al uw gegevens in en druk op Account aanmaken.
  7. U ontvangt nu éénmalig een beveiligingscode op uw mailadres of telefoon. Vul deze beveiligingscode bij uw app in en druk op Inloggen.
  8. Bedenk een toegangscode van vijf cijfers en vul deze in, plus een tweede keer ter bevestiging. U heeft nu uw account ingesteld en komt op het hoofdscherm van de app.
  9. In het hoofdscherm ziet u de melding dat uw praktijk uw online account nog moet koppelen aan uw medische gegevens.
  10. Het kan enkele dagen duren voordat uw praktijk u toegang geeft tot uw gegevens. Duurt dit te lang? Neem dan contact op met uw praktijk.
  11. Nadat uw praktijk uw account heeft gekoppeld, kunt u gebruik maken van de online services in de Zorg4Zeist app.

Download de Zorg4Zeist app via de App Store (iOS) of Google Play (Android) en volg de instructies in uw scherm. Wilt u de app van uw regio gebruiken? Zoek deze lokale variant van de Uw Zorg online app in de App Store of Google Play store.

U kunt met meerdere personen gebruik maken van dezelfde app. Voeg hiervoor een extra account toe aan de app:

  1. Open de app en voer uw eigen pincode in.
  2. Ga naar het menu (de knop met “meer” rechts onderin)  en kies in het scherm voor ‘account toevoegen’
  3. Druk op de knop ‘gebruiker toevoegen’
  4. Let op: voor de extra gebruiker is een eigen account met een eigen mailadres nodig. Maak deze aan via het website portaal van uw praktijk.
  5. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord van de extra gebruiker in en druk op de groene knop ‘aanmelden’.  Let op: niet op ‘ga’ of ‘doorgaan’ op uw toetsenbord drukken, druk op ‘aanmelden’ in de app
  6. Haal de beveiligingscode op uit de inbox van het e-mail adres van de extra gebruiker en vul deze in de app in.
  7. Maak een toegangscode aan voor het extra account (en herhaal deze ter verificatie).
  8. Voila, het extra account is ingesteld. U komt op het hoofdscherm van de app. Om te wisselen van gebruiker gaat u in het menu naar Wisselen van gebruiker.

Als u de app afsluit en later opnieuw opent, kunt u in het pincode-scherm kiezen als welke gebruiker u de app wil gebruiken.


Pharmeon biedt u de app als eindgebruiker kosteloos aan. Uw praktijk betaalt ons een vergoeding om haar services voor u online beschikbaar te maken. Onderdeel hiervan zijn de services die u in de Zorg4Zeist app vindt. De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) en Google Play (Android).

Een account biedt inzage in persoonlijke medische gegevens bij de praktijk. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig. Voor elk account is een eigen e-mail adres nodig. U dient voor familieleden een eigen e-mailadres aan te maken als ze dit niet hebben.
U kunt een extra account van bijvoorbeeld uw kind toevoegen in de app naast uw eigen account. Kies bij de accountinstellingen voor ‘Account toevoegen’ en volg de instructies.

  • Ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet klopt.
  • De lijst met praktijken wordt niet geladen.
  • Ik krijg een wit scherm bij het openen van de app
  • De app blijft hangen op het logo.
  • Ik krijg een foutmelding bij het inloggen

Soms lukt het niet om in de app te komen.   

  • U krijgt bijvoorbeeld een wit scherm bij het openen van de app.
  • De app blijft hangen op het logo.
  • U krijgt een foutmelding bij het inloggen.
  • U heeft problemen na het invoeren van de toegangscode (pincode) in de app.

Ervaart u problemen? Probeer dan de volgende stappen:  

  • Controleer of er een update van de app is en werk de app bij als dat nodig is. 
  • Verwijder de app van uw telefoon en installeer de app opnieuw.
  • Voor Android, kijk hieronder wat u nog meer moet doen.
  • Log opnieuw in.
  • Heeft u na het doorlopen van bovenstaande stappen nog steeds problemen? Neem dan contact met ons op via https://uwzorgonline.nl/vraag 

Let op: heeft u een Aindroid apparaat? Dan moet u ook de appdata verwijderen.  

  • Ga naar de instellingen van uw telefoon
  • Ga naar de apps en zoek de Uw Zorg online app Druk op opslagruimte (of ‘storage’ in het Engels)
  • Druk op opslag wissen (of “clear storage” in het Engels) Open de app opnieuw

Als u voor de eerste keer inlogt in de app met uw e-mailadres en wachtwoord, dan vraagt de app u een beveiligingscode in te voeren. U krijgt deze code éénmalig op uw e-mailadres of telefoon. De beveiligings- of sessiecode biedt extra bescherming voor uw persoonlijke gegevens. Doordat deze niet via de app, maar via een andere route bij u binnenkomt, weten we zeker dat u echt zelf toegang vraagt tot uw gegevens. In aanvulling op uw gebruikersnaam en wachtwoord biedt de beveiligingscode dus extra bescherming. Door de gevoeligheid van de medische gegevens die via uw account zichtbaar zijn is deze beveiliging van uw account noodzakelijk.
LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de beveiligingscode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.

Zoek uw praktijk op:

  • De naam of een deel van de naam
  • Het adres
  • De cijfers van postcode of de volledige postcode
  • De plaats
Heet uw praktijk bijvoorbeeld “Huisartsenpraktijk Jansen en Peters”, zoek dan eerst op: “Jansen”. Vindt u hem niet, zoek ook op: “Peters”.
Nog niet gevonden? Mogelijk maakt uw praktijk nog geen gebruik van de Zorg4Zeist app van Pharmeon. Biedt uw praktijk de Zorg4Zeist app niet aan? Vraag hier actief naar bij uw praktijk. Wilt u het ons ook laten weten? Vul ook dit formulier in.


Wanneer u zich registreert in de app of op het portaal van uw praktijk, dan krijgt de praktijk een verzoek om uw account te koppelen aan uw medische gegevens in hun informatiesysteem. Na een identiteitscontrole kunnen zij de koppeling voor u activeren. Hierna krijgt u bijvoorbeeld toegang uw medicatieoverzicht, de agenda en/of de berichtenservice. Duurt deze koppeling te lang? Neem dan contact op uw met praktijk.


Account beheren

Onderin het inlogscherm ziet u de vraag “Gebruikersnaam en wachtwoord vergeten?”. Druk daar op de knop “Ga naar de website van de praktijk“. U komt nu op het inlogscherm op de mobiele website van uw praktijk. Druk onder het inlogscherm op “Wachtwoord vergeten?” Vul uw e-mailadres in en druk op “Doorgaan” om een via de mail een link te krijgen waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunnen instellen. Stel na het opnieuw invoeren van uw wachtwoord het account in de app in. Staat de knop er niet bij in het overzicht, ga dan naar de (portaal)website van uw praktijk om het wachtwoord te herstellen.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten? Ik heb geen mail ontvangen om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen.

  • Controleer de spambox van uw e-mailadres
  • Bij veel mailproviders wordt gebruik gemaakt van filters waardoor de mail in een ander deel van het programma terecht kan komen. Controleer bij Gmail bijvoorbeeld de filters Sociaal en Reclame
Het kan voorkomen dat de mail wordt tegengehouden door de spamfilter behorend bij uw mailadres. Daarnaast kan er vertraging zijn bij uw mailprovider bij het afleveren van uw mail. Neem eventueel contact op met uw mailprovider.



  1. Druk in de app rechts onderin uw scherm op de meer-/menuknop om het menu te openen.
  2. Druk op Account ontkoppelen en vervolgens op Ja om te bevestigen dat uw account bij uw oude praktijk wordt ontkoppeld van de app.
  3. Lees de uitleg of sla deze over en klik op Selecteer uw praktijk.
  4. Zoek uw nieuwe praktijk via de zoekbalk bovenin uw scherm op naam, adres of plaats en klik op uw praktijk.
  5. Klik op Toestel koppelen om uw nieuwe praktijk in te stellen in de app.
  6. Druk op Registreren om een nieuw account aan te maken bij uw nieuwe praktijk en volg de stappen in uw scherm.
Let op: Uw account bij uw oude praktijk is niet meer werkzaam bij uw nieuwe praktijk. U dient een nieuw account aan te maken dat door uw nieuwe praktijk wordt gekoppeld aan uw medische gegevens in hun informatiesysteem.


Doorloop onderstaande stappen om naar aanleiding van een verhuizing uw accountgegevens aan te passen.

  1. Open de Uw Zorg online app en log in met uw pincode.
  2. Druk rechts onderin uw scherm op de meer-/menuknop.
  3. Druk op Uw gegevens.
  4. Pas de gegevens aan die niet meer kloppen en druk op Bijwerken.
  5. Voer ter controle nogmaals uw oude mailadres en wachtwoord in.
  6. Uw mailadres behoren bij uw account is nu aangepast.
Let op: U geeft hiermee niet uw verhuizing automatisch door aan uw praktijk. Neem hiervoor altijd nog contact op met uw praktijk.


Wanneer u een nieuw mailadres voor uw account wil instellen, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Open de Zorg4Zeist app en log in met uw pincode.
  2. Druk rechts onderin uw scherm op de meer-/menuknop.
  3. Druk op Uw gegevens.
  4. Pas het mailadres aan en druk onderin het scherm op bijwerken. Heeft u niet de mogelijkheid om uw mailadres te wijzigen in de app? Wijzig het mailadres dan via het website portaal van uw praktijk.
  5. Voer ter controle nogmaals uw oude mailadres en wachtwoord in.
  6. Uw mailadres behoren bij uw account is nu aangepast.
Het kan voorkomen dat u een nieuw mailadres heeft en de oude niet meer actief is. Neemt dan contact op met praktijk om het mailadres te laten aanpassen.



Medicijnen

De Zorg4Zeist app van uw huisartspraktijk verzorgt de medicatie aanvraag tussen u en uw huisartspraktijk. Vervolgens wordt in de huisartspraktijk uw medicatie aanvraag beoordeeld en doorgezet naar de apotheek. De apotheek zet de medicatie voor u klaar waarna u het kunt ophalen (of de apotheek bezorgt eventueel). Vaak duurt het 2 werkdagen voordat u de medicatie op kunt halen, echter kan dit verschillen per apotheek. Om er zeker van te zijn dat de medicatie klaar staat, kunt u eventueel contact opnemen met uw apotheek.

Medicatie verwijderen uit uw medicatieoverzicht is helaas niet mogelijk. Het overzicht wordt rechtstreeks via een beveiligde omgeving uit het systeem van uw praktijk gehaald en kan zodoende alleen door uw praktijk worden aangepast. Neem indien noodzakelijk contact op met uw praktijk.

Verwijder medicatie uit de bestellijst door het medicament naar links te “vegen” en te klikken op het prullenbakje.

Nadat u met succes een bestelling heeft gedaan, krijgt u in uw scherm een bevestiging dat uw aanvraag is verzonden en in behandeling is bij uw huisarts. Wanneer u deze melding krijgt is uw bestelling succesvol verstuurd. Heeft u vragen over de status van uw bestelling? Neem dan contact op met uw huisartsenpraktijk.

Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app uw medicatie te herhalen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.

Wat betreft uw medicatie kunnen wij helaas niets betekenen. De medicatie komt via een rechtstreekse beveiligde verbinding uit het informatiesysteem van uw arts. Als er iets niet klopt of als u bijvoorbeeld medicatie voorgeschreven heeft gekregen van een specialist, neem dan contact op met uw praktijk. Als zij het aanpassen in het systeem wordt dat ook in de app anders weergegeven.


Berichten

Wanneer het in de app niet mogelijk is om een bijlage mee te sturen, dan wordt dit helaas nog niet ondersteund bij uw huisartsenpraktijk. Wij streven ernaar om deze functie binnen redelijke termijn voor alle app gebruikers mogelijk te maken. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met uw praktijk.

Wanneer u uw arts niet kunt selecteren dan heeft uw praktijk uw arts mogelijk niet beschikbaar voor u gesteld in de app. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare artsen voor u te controleren.

Een consult wordt automatisch afgesloten nadat de arts heeft gereageerd, dit heeft met de administratie van de praktijk te maken. Wanneer u een vervolg vraag wilt stellen kunt u dit het beste doen via een nieuw consult.

Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app berichten te versturen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.

Het kan zijn dat het voor de praktijk niet mogelijk is om per 24 uur (of andere tijdseenheid) meer dan één consult toe te staan. Dit verschilt per praktijk. Neem bij vragen of opmerkingen contact op met uw praktijk.


Afspraken

De agenda’s die u in de app kunt selecteren worden door uw praktijk voor u beschikbaar gemaakt. Mist u een zorgverlener? Neem dan contact op met uw praktijk.

Het kan voorkomen dat bepaalde perioden niet beschikbaar zijn gesteld voor de app door uw praktijk. Neem contact op met uw praktijk om dit te laten controleren.

Bij sommige praktijken is het niet mogelijk om uw afspraak te annuleren of is het bijvoorbeeld vanaf 24 uur van te voren niet meer mogelijk. Mist u de knop om een afspraak te annuleren en heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met uw praktijk.

Uw afsprakenoverzicht wordt via een beveiligde verbinding opgehaald uit het systeem van uw praktijk. Wanneer u afspraken mist in het overzicht, neem dan contact op met uw praktijk om het voor u te laten controleren.

Mogelijk biedt uw praktijk geen mogelijkheid om afspraken in te plannen via de app. Informeer bij uw praktijk voor de mogelijkheden.

Wanneer u de melding krijgt dat er geen beschikbare agenda’s zijn, dan heeft uw praktijk de agenda’s niet voor u beschikbaar gesteld. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare agenda’s voor u te controleren.


Staat uw vraag of probleem er niet bij?

Geef uw melding door via de feedback functie in de Zorg4Zeist app. U vindt de feedback functie in het menu van de app. Staat er geen feedback optie in de app? Mogelijk moet u de app dan eerst updaten naar de nieuwste versie.

Scroll naar boven